Webáruház tartalmának elemzése

Az igazán alapos webáruház elemzés szinte minden fontos területet górcső alá vesz. Erre akkor van szükség, ha pontosan nem tudjuk definiálni a forgalom csökkenésének okait, de fontos, hogy fény derüljön a hibák forrására. Az elemzésnek sok területe van, de sokan figyelmen kívül hagyják a legfontosabbat, a webáruházban elhelyezett tartalmakat.

A tartalom vizsgálata kiemelkedően fontos

Amikor valaki megírja egy oldal tartalmát, a célközönség fejével kell gondolkodnia, azaz egy olyan vásárlóéval, aki éppen keres egy bizonyos terméket, vagy valamilyen információt. Törekedni kell arra, hogy a termékleírások, a blog cikkek és a menüpontok szövegei minden olyan kérdést megválaszoljanak, ami fontos lehet egy adott termék megvásárlása esetén. Ha ez így van, akkor garantált a siker, és nem keres tovább a vásárló, hiszen az emberek többsége már belefáradt a sablonos és kezelhetetlen webáruházakba, örülnek, ha találnak egy olyat, ami kielégíti az igényeiket.

Ha valaki igazán maximalista, akkor a webáruház szövegei még keresőoptimalizáltak is, azaz organikusan a találati lista jó pozícióiban helyezkedik el a webáruház adott kulcsszavakra. Fontos, hogy nem szabad túlzásba vinni a kulcsszavakat, ügyelni kell a helyes arányra, és a meta elemek megfelelő kitöltésére is. A webáruház elemzés során választ kapunk a szövegek megfelelőségére, illetve probléma esetén azok javítására is. Azt már kevesen tudják, hogy a szöveghez szorosan kapcsolódik az URL is. Szintén fontos, hogy beszédes, és az emberek által is könnyen megjegyezhető legyen. Például egy laptop linkje a https://webaruhaz.hu/termekek.php?product_id=12234556&category_id=5231212 helyett inkább https://webaruhaz.hu/asus-vivobook-s14 legyen. A példa jól mutatja, hogy az utóbbi mennyivel jobban kezelhető a keresőrobotok és a felhasználók számára is. Sajnos a legtöbb ingyenes CMS motor még mindig a bonyolultabb utat választja, és olyan URL-eket generál, amiket senki nem tud megjegyezni.

Címke: Webáruház elemzés
2019-05-08