Ugye, te nem akarsz az „új Pepsi” lenni?

A színek befolyásolják az emberek reakcióit: egyes színek látványától boldogabbak, kreatívabbak, éhesebbek, ingerültebbek leszünk. A megfelelő színek alkalmazásával erősítheted az üzeneted, kiemelheted a mondanivalód.Minden színnel más és más hatást gyakorolhatsz a célközönségedre.

Az erőteljes piros

A piros igen hatásos, növeli az étvágyat, a szenvedélyt, megemeli a pulzusszámot, de a szeretetet is szimbolizálja. Kiemeli a szövegeket, és képes gyors döntésre sarkallni, vásárlásra ösztönző hatása is jelentős. Használják a veszélyforrások jelzéséhez, pl.: a közlekedési lámpákon.

Piros logót használó cégek: Coca Cola, KFC, Ray-Ban, Burger King, Lego, Pinterest.

A megnyugtató kék

A kék a bizalom, nyugalom, a hűség üzenete. A férfiak kedvelt színe, ezért sok nekik szóló terméknél, szolgáltatásnál használják. Növeli a termelékenységet, így gyakran használják irodákban. Csillapítja az étvágyat ezért a light és diétás termékeknél előszeretettel alkalmazzák. Biztosítja a biztonság érzését és a megbízhatóságot, ezért választják a bankok is. (American Express).

Kék logót használó cégek: Ford, Wolksvagen, WordPress, IBM, Nasa, Facebook, Twitter, LinkedIn.

Arculattervezés

A természetes zöld

A zöld az egészséghez, a nyugalomhoz kapcsolódik. A természethez való viszonya miatt a környezetvédelemmel foglalkozó cégek alapszíne. Kórházakban, orvosi rendelőkben is használják, mert képes csökkenteni a szorongást. A kreativitást is növeli, másrészt tökéletes cselekvésre felhívó gomb: kitűnik a háttérből és sokáig emlékezünk rá.

Zöld színű logót használó cégek: BP, Animal Planet, Starbooks.

A megfizethető narancs

A narancssárga boldogságot sugároz, vidámnak és magabiztosnak tartják. A marketingben a vásárlókat cselekvésre buzdítja, ezért jó például a feliratkozó gombok színénél, mert nagyobb konverziót lehet elérni vele. Ösztönzi a testmozgást, a versenyszellemet. Ez a szín az optimista érzelmekre hat, ezért sok sportcsapat használja a logójában, mezében. A narancs a színek pszichológiája szerint a megfizethetőséggel és a kedvező árral is társítható.

Narancs színű logót használó cégek: Amazon, Harley-Davidson, Fanta, Nickelodeon, ING.

A luxus feketéje

A fekete a rejtély, a hatalom, a merészség, az elegancia, drágaság és a hagyományok színe. A kifinomultság jellemzi, ezért elegáns tárgyak értékesítésénél használják. Magas minőségű kozmetikumok csomagolásának és a luxuscikkek színe. Túl sok belőle nyomasztó lehet.
Az Adidas is előszeretettel használja (három fekete csík): a fiatalok motiválására választották anno, hogy aktívan részt vegyenek az atlétikai sportban.

A színek egyes kultúrákban mást és mást jelenthetnek. Míg az egyik földrészen egy bizonyos szín pozitív jelentéssel bír, addig egy másikban negatív tartalmú. Ezért, ha globális márkaépítésről van szó, akkor ezt a szempontot igen fontos figyelembe venni.

Ha segítségre van szükséged arculatod, vizuális üzeneteid megtervezése kapcsán, keress minket bátran!

Címke: Arculattervezés
2020-11-13