Kihívások a magyarországi vállalkozásoknak

A mai modern világban sajnos nagyon sok magyarországi vállalkozás még mindig az őskorban csücsül, a nyugati mintához képest. Külföldön modern eszközökkel dolgoznak, és az online jelenlét minden vállalkozás számára alapértelmezett. Itthon a vállalkozók felének nincs is weboldala, és akiknek meg van, az vagy régi, vagy valamilyen ingyenes sablonos vacak.

Problémák a kkv-k felfogásában

A magyar kkv-k jelentős része nem fordít kellő figyelmet a meglévő eszközparkjának frissítésére. A felmérések szerint a vállalkozók háromnegyede nem fordít kellő összeget, vagy egyáltalán nem foglalkozik az informatikai eszközök fejlesztésével. Elavult és lassú számítógépekkel dolgoznak, sőt a szoftverek is a 90-es évekből valók. Az már egy külön dolog, hogy a telepített operációs rendszerek és az alkalmazások mennyire jogszerűek, de amellett nem lehet elmenni, hogy nagyon sok helyen még mindig Windows XP operációs rendszer fut az irodákban. Gyakori az is, hogy a céges telefonok még a hagyományos nyomógombos változatok, amikkel az alkalmazottak nem mennek sokra, ha éppen gyorsan szükségük lenne egy online elérhető információra. A digitalizációs üzleti tanácsok figyelembe vétele nélkül nem lehet korszerű és jövedelmező vállalkozást üzemeltetni. Az érthető, hogy a legtöbb helyen ez nem olyan fontos, de a gyorsabb eszközökkel és szoftverekkel a munka is gyorsabb lenne, és olyan dolgokra is jutna idejük az alkalmazottaknak, amik sokkal fontosabbak lennének.

A másik siralmas terület az online megjelenés. Ma már mindenki az interneten keresi a szakembereket és a szolgáltatókat, így aki nem képviselteti magát az online világban, az elég nagy forgalomtól eshet el. Ma már nem elég egy sablonos weboldal vagy valami ingyenes rendszer alkalmazása, hiszen a felhasználóknak is egyre nagyobb az igényük, és sok esetben a weboldalból sugárzó szimpátia alapján választják ki a szakembereket.

Mire kellene jobban figyelniük a magyar vállalkozásoknak?

  • Online marketingre
  • Termék- és termelésfejlesztésre
  • Felhasználói és vásárlói adatok gyűjtésére, elemzésére, értékelésére
  • Piacszerzésre, piackutatásra
  • Költségcsökkentésre, lépésekre a digitalizáció felé

Természetesen nem könnyű feladat a mai világban vállalkozni, de mindent meg kell tenni azért, hogy időt és előnyt nyerjünk a rohamosan növekvő konkurenciával szemben.

Címke: Üzleti tanácsok
2019-06-04